Четвер, 02.05.2024, 05:09
Вітаю Вас Гість | RSS

Каталог статей

Головна » Статті » Основи здоров'я

Методичний калейдоскоп

Методичний калейдоскоп
" До вершин педагогічної майстерності"

План проведення.
  1. Презентація керівника МО етики Рилової Н.І." Розвиток кретивного мислення на уроках етики засобами ігрових технологій
  2. Презентація вчителя етики сш №4 Горбань. " Роль родини у вихованні дитини"
  3. Тренінгова форма роботи на урках основ здоровя- вчитель сш №5 Таранова Л.Г
  4. Різне

Як виховати в дитині креативність?

  Не так давно в наш словниковий запас міцно влилося модне слівце "креативний". Зазирнувши до Вікіпедії, знаходимо трактування цього слова. Креативність (від англ. Create - творити) - творчі здібності індивіда, що характеризуються готовністю до створення принципово нових ідей, що відхиляються від традиційних або прийнятих схем мислення і що входять в структуру обдарованості як незалежний фактор, а також здатність вирішувати проблеми, що виникають всередині статичних систем.

Згідно з А. Маслоу - ця творча спрямованість, природжено властива всім, але втрачається більшістю під впливом середовища. 

 

 Тобто креативність - це здатність шукати абсолютно нові рішення і дивитися на світ незашореним свіжим поглядом. Фонтанувати ідеями і вигадувати нові концепції. Зрозуміло, чому роботодавці так цінують креативність в співробітниках, охоче просуваючи їх службовими сходами і високо оцінюючи в усіх сенсах їхню працю.

 Кожен батько мріє про успішність своєї дитини. І можна припустити, що якщо ми будемо розвивати у своїй дитині творчий початок, то тим самим сприятимемо її подальшій успішності в житті. Як же це зробити? Для початку розглянемо найпоширеніші помилки, які роблять батьки, прагнучи розвинути в дитині творчі здібності. 

 Перша і найпоширеніша помилка - намагання діяти за шаблоном. У магазинах продається величезна кількість так званих "наборів для творчості", де дитині за готовим трафаретом пропонується створити виріб. Батьки охоче купують ці набори. Старанність, посидючість, здатність виконувати завдання - саме цим цілям повинні служити ці товари, а зовсім не для розвитку творчого початку. 

 Чому? Ще раз звертаємося до Вікіпедії. Творчість як дух свободи людини; свобода як творчість духу людини; дух як свобода творчості людини. Основний критерій, який відрізняє творчість від виготовлення (виробництва) - унікальність його результату. Результат творчості неможливо прямо вивести з початкових умов. 

 

 Керуючись цим визначенням, легко здогадатися, що трафарети не мають ніякого відношення до дитячої творчості. Їх можна використовувати, безперечно, але зовсім для інших цілей і розвитку інших якостей (старанність, ретельність, здатність діяти за завданням - ці якості в школі обов'язково стануть у пригоді малюку!).

 

 Друга поширена помилка - наші заборони на спроби малюка творити. Ми боїмося брудного одягу, брудної підлоги, стін, зайвого прання і прибирання. Найлегший спосіб уникнути зайвого клопоту - зробити своєю майстернею ванну кімнату. Але обмеження у просторі зашкодять дитині отримати справжнє задоволення від малювання, ліплення і т.д.

 

 Третя помилка - наші побоювання стововно того, щоб  активно включитися в процес. Але ж для дітей саме батьки є прикладом для наслідування! Не бійтеся пробувати. Цінителем буде ваш малюк, а він просто не зможе критично ставитися до ваших витворів.

 

 Як же розвинути в дитині творчі починання? По-перше, потурати її фантазіям. Вона розповідає, що у неї в кутку живуть маленькі гномики, і просить вас допомогти їй їх нагодувати? Не варто звинувачувати її у брехні, зневажливо кажучи: "Ну що ти вигадуєш!". Нехай гномики живуть, вони вам не заважають. Це не брехня, це гра, казка.

 

 Активно включайтеся в процес. Разом побудуйте будиночок для гномів, дайте їм імена, зшийте одяг, придумайте цілу історію. Ви не помітите, як самі захопитеся, і казка буде обростати все новими й новими подробицями. Ваш малюк буде щасливий, а ви зарядитеся гарною, позитивною енергією.

 

 Творіть разом з малям. Візьміть до рук шматок пластиліну. Уявіть, що всередині пластиліну живе ... наприклад, прекрасний лебідь. Вам треба його звільнити. Розкажіть це вашій дитині. Він буде заворожено стежити за тим, як під вашими пальцями зі звичайного бруска вимальовуються контури прекрасної птиці. Нехай це буде кострубато, нехай ви ніколи не ліпили, але в очах сина чи доньки ви побачите безмежне захоплення, а самі відчуєте, що весь тягар минулого дня кудись зникає і стає примарно-далеким.

 

 Малюйте разом. Малюйте чим завгодно - пальцями, пензликом, валиком тощо. Не замислюйте якусь композицію, просто викладайте свої емоції на папір. Дитину надихне ваш приклад. Ніколи не вимагайте від малюка малювання за поданою схемою. Відомі дитячі психологи, що спеціалізуються з арт-терапії, стверджують, що до 10 років не можна навчати дітей техніці (мазка, ліплення і т.д.). Це зашкодить розвиткові величезного творчого потенціалу, закладеного в нас при народженні.

 

 Нехай малюк фонтанує ідеями, ваше завдання - не заважати йому. Допомогти. У дітей, на відміну від нас, свіжий погляд на речі. Будь-яку, навіть непоказну детальку, вони можуть перетворити на чарівного персонажа. Нехай у вашому будинку постійно буде пластилін, фарби, кольоровий папір, старі журнали, з яких можна зробити колажі.

 

 Дозвольте вашій дитині навчати вас, як треба, і тоді дитячу чарівну креативність і відсутність шаблонності вона пронесе через усе своє життя. А ви в майбутньому будете пишатися своєю талановитою дитиною.

 

Джерело: http://tinystudy.ru/


Категорія: Основи здоров'я | Додав: kushkasv (16.04.2012)
Переглядів: 1218 | Коментарі: 7 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0