Четвер, 02.05.2024, 10:26
Вітаю Вас Гість | RSS

Каталог статей

Головна » Статті » Основи здоров'я

Методичний діалог

Девіз семінару: посередній учитель розповідає, хороший пояснює, кращий демонструє, великий надихає.


План
1.Мотивація та обґрунтування обраної теми в рамках роботи над провідною методичною темою «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості» ( презентація кервника МО).


2. Виконання інтерактивних вправ
1). Метод «2-4, усі разом».
Дати означення творчості та творчості вчителя
2). Метод «Я - висловлювання».
Педагогічна творчість: право чи обов’язок?
3). Метод «Мозковий штурм».
Професіоналізм, майстерність, досвід, новаторство, покликання,талант – які співвідношення цих рис?
Чому не кожному вчителю вдається пройти всі ці щаблі зростання?
4). Метод «Коло ідей».
В чому полягає позитивна мотивація учнів до навчальної діяльності в умовах створення інформаційного освітнього середовища?
5). Метод «Броунівський рух».
Як підвищити мотивацію учнів до навчання? (робота в парах за одержаним завданням)
6). Метод «Сніговий ком».
Творча діяльність учнів на уроці: форми, методи, перспективи.
7). Моделювання ситуації «Яким повинен бути вчитель»(аналіз життєвих ситуацій)
8). Метод «Вільний мікрофон».
Шляхи формування позитивної мотивації до самоосвіти педагогічних працівників з метою забезпечення якісної освіти.


3. Підбиття підсумків.
Метод «Беріг надій».
4. Прийняття рішень

5. Теоретичні та практичні завдання для проведення МО в березні місяці.


 Креативність розглядається  як основа, психологічний механізм, що зумовлює творчу активність людини для самоактуалізації та творчої самореалізації у різних видах життєдіяльності. Отже, креативність є характерною ознакою творчої особистості, спроможної реалізовувати свій творчий потенціал за власною ініціативою і з вибором відповідних засобів. Креативність розглядається дослідниками і як передумова для будь-якої творчої діяльності, вмотивованої прагненням індивідуума до самоствердження. 

 

 В системі освіти творчі можливості, закладені у кожній людині природою, мають бути розвинені та педагогічно скориговані, школа повинна закласти підгрунття розвитку творчого потенціалу особистості та визначити сталий напрямок цього процесу.

 Таким чином, креативна освіта відповідає такій організації навчання, виховання і розвитку творчої активності, у якій як педагог, так і учень має сприятливі умови для самореалізації, прагне до отримання творчого продукту інтелектуальної діяльності і самостійного створення нового.

Запровадження гнучких моделей організації навчально-виховного процесу, відповідно до здібностей та нахилів учнів.

Використання технологій продуктивного навчання з метою стимулювання креативності учнів.

Впровадження інформаційних технологій, активізація самостійної роботи школярів.

Формування позитивної мотивації навчання та вибору майбутньої професії.

Допомога учням в оволодінні стратегією життєвого проектування та самореалізації особистості.

Зміцнення фізичного, психічного та психологічного здоров'я молоді, запровадження здоров'язберігаючих технологій освітнього процесу.

 


Практична значимість роботи над проблемою пов’язана з можливістю залучення до дослідницької діяльності широкого кола педагогічних працівників та накопичення досвіду використання інноваційних технологій розвитку творчого потенціалу учнів.

 

Етапи роботи над проблемою:

 

Підготовчий. Конкретизація проблеми на рівні регіонів та окремих педагогічних колективів, планування роботи творчих груп, створення «банку інформації», визначення основних показників для системного відстеження, діагностика рівня готовності педагогічних колективів до роботи над проблемою, організація роботи психолого-педагогічних семінарів з проблеми креативної освіти.

 

Організаційно-моделюючий. Наукове обґрунтування моделі креативного освітнього закладу, розробка відповідних проектів на рівні конкретних освітніх установ, координація діяльності методичних служб різних рівнів в забезпеченні умов для підвищення творчої активності педагогічних кадрів.

 

Креативний. Розробка та апробація системи діяльності навчального закладу, або вчителя, вихователя, спрямованої на розвиток творчого потенціалу особистості, масове запровадження новітніх педагогічних технологій, накопичення досвіду управління інноваційними процесами в освітній діяльності.

 

Коригуючий. Аналіз та корекція накопиченого педагогічного досвіду, визначення його основних ідей для широкого запровадження, аналіз матеріалів попередніх зрізів діагностики рівня розвитку творчого потенціалу учнів та їх навчальних досягнень. Організація огляду-конкурсу «Заклад креативної освіти». Вивчення та експертна оцінка накопиченого педагогічного досвіду (при визначенні ефективності досвіду доцільно використовувати науково обґрунтовані критерії: актуальність, оригінальність, новизна, стабільність, збалансованість і комплексність результатів, раціональність витрат часу, зусиль, засобів, відповідність реальним можливостям основної маси вчителів і матеріальної бази).

 

Підсумковий. Узагальнення перспективного педагогічного досвіду, підведення підсумків огляду-конкурсу «Заклад креативної освіти» підготовка матеріалів для публікації, науковий аналіз матеріалів моніторингу, підготовка підсумкових наукових конференцій, обмін досвідом між регіонами області.

 

Очікувані позитивні результати.

 

На рівні регіональної системи освіти: активізація творчої активності педагогічних кадрів, підвищення рівня психолого-педагогічної культури та фахової майстерності педагогів, запровадження інноваційних навчально-виховних технологій, спрямованих на розвиток креативності учасників педагогічного процесу, зростання якості освіти та виховання, вдосконалення системи психолого-педагогічного супроводу розвитку особистості школярів, що забезпечує максимально сприятливі умови для задоволення освітніх потреб, розвитку самосвідомості, самореалізації кожної дитини у творчому середовищі, збільшення кількості випускників, що обрали професію, яка в найбільшій мірі відповідає їхнім здібностям та потребам суспільства, конкретного регіону тощо.

 

На рівні особистості фахівця. Усвідомлення пріоритетів креативної освіти, комплексне впровадження інноваційних педагогічних технологій розвитку творчих здібностей учнів, зростання прагнення до самовдосконалення, самоосвіти та самореалізації, включення в систему науково-дослідної роботи, накопичення передового педагогічного досвіду, який може бути запровадженим у масову практику.

 

На рівні особистості учня Активізація творчого потенціалу, залучення до творчої діяльності, зростання рівня творчої компетентності учнів.

 

Науково-теоретичне забезпечення

На основі аналізу психолого-педагогічної літератури визначення основних показників творчої особистості та можливостей її розвитку.

Розробка тематики психолого-педагогічного семінару з проблеми креативної освіти.

Розробка спецкурсу для слухачів "Інноваційні технології креативної освіти".

Підготовка рекомендацій щодо створення моделей закладу креативної освіти.

 

Науково-методичне забезпечення

Організація роботи проблемного психолого-педагогічного семінару «Креативна освіта ХХІ століття».

Включення у план курсової підготовки лекцій та спецкурсів відповідної тематики.

Розробка рекомендацій щодо організації роботи над проектом на кожному з етапів.

Розробка критеріїв огляду-конкурсу "Заклад креативної освіти".

Організація огляду-конкурсу, визначення переможців.

Проведення науково-практичних конференцій, проблемних семінарів, педагогічних читань з проблем розвитку креативності учасників педагогічного процесу.

Вивчення та узагальнення досвіду роботи над проектом.

 

Діагностичне забезпечення

Розробка програми комплексного моніторингу творчих здібностей школярів для створення банку інформації щодо обдарованих учнів регіону.

Запровадження загального моніторингу науково-педагогічного проекту «Інноваційні технології креативної освіти», розробка програм розвиваючої та корекційної роботи з учнями та дитячими колективами.

Діагностика розвитку творчого потенціалу учнів різних вікових груп на основі визначених показників системного дослідження з використанням комплексу надійних валідних методик, що відповідають нормативним вимогам, порівняння узагальнених даних на кожному з етапів реалізації проекту.

Щорічна діагностика динаміки розвитку професійної компетентності педагогічних працівників і колективів в умовах роботи над проектом.

 

Видавнича діяльність

Висвітлення питань роботи над проектом в обласних педагогічних виданнях «Джерело», «Нива знань».

Підготовка науково-методичних матеріалів:

 

- збірка «Креативна освіта Дніпропетровщини»;

 

- статті з питань інноваційних технологій креативної освіти;

 

- методичні рекомендації щодо розвитку креативності учнів а процесі викладання конкретних дисциплін

 

Джерело: http://argo1.com.ua/8.htm

 




Категорія: Основи здоров'я | Додав: kushkasv (16.04.2012)
Переглядів: 1797 | Коментарі: 7 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0