Методичні рекомендації
щодо викладання хіміїв загальноосвітніх навчальних закладах
у 2010- 2011 навчальному році
Відповідно до Концепції профільного навчання профільне навчання у старшій школі здійснюється за такими напрямами диференціації: природничо-математичний, суспільно-гуманітарний, філологічний, художньо-естетичний, технологічний, спортивний. Напрями диференціації конкретизуються в окремі профілі навчання, наприклад: хіміко-технологічний, математичний, екологічний профілі навчання. Кожен з профілів передбачає вивчення предметів на одному із трьох рівнів змісту освіти:
рівні стандарту — обов’язковий мінімум змісту навчальних предметів, який визначається державним загальноосвітнім стандартом для навчальних предметів, що не є профільними чи базовими (наприклад, хімія в філологічному профілі);
академічному рівні — обсяг змісту достатній для подальшого вивчення предметів у вищих навчальних закладах і визначається державним загальноосвітнім стандартом для навчальних предметів, які єбазовими або близькими до профільних (наприклад, хімія в екологічному профілі);
профільному рівні — зміст навчальних предметів передбачає поглиблене вивчення відповідних предметів, орієнтацію їх змісту на майбутню професію (наприклад, хімія у хіміко-технологічному профілі).
Навчально-методичне забезпечення вивчення хімії у 10 класах загальноосвітніх навчальних закладів
За результатами Всеукраїнського конкурсу підручників для 10 класу гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» отримали підручники:
«Хімія. 10 клас (рівень стандарту, академічний рівень)» /Автор Ярошенко О.Г. – К.: Грамота;
«Хімія. 10 клас (рівень стандарту, академічний рівень)» /Автори Попель П.П., Крикля Л.С. – К.: Академія;
«Хімія. 10 клас (профільний рівень)» /Автори Буринська Н.М. та ін. – К.: Педагогічна думка.
Програмне забезпечення вивчення хімії у 2010/2011 навчальному році
У 2010-2011 навчальному році вивчення хімії у загальноосвітніх навчальних закладахздійснюватиметься за такими програмами:
7-9 класи– Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 7-11 класи. – К.: Ірпінь: Перун, 2005;
10 класи – Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень та поглиблене вивчення. – Тернопіль: Мандрівець, 2010;
11 класи (природничий/хіміко-біологічний, фізико-математичний, технологічний, філологічний, суспільно-гуманітарний і художньо-естетичний профілі навчання) – Програми для профільних класів загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 10-11 класи. – К.: Педагогічна Преса, 2004;
11 класи (інші профілі навчання) – Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 8-11 класи» – К.: Шкільний світ, 2001.
Навчальними планами передбачено час на поглиблене вивчення предметів, введення курсів за вибором, факультативів, які учитель може обирати відповідно до особливостей та умов роботи загальноосвітнього навчального закладу і потреб учнів використовуючи збірники:
- Навчальні програми курсів за вибором та факультативів. Хімія. – Тернопіль: Мандрівець, 2010.
- Хімія. Допрофільна підготовка та профільне навчання: курси за вибором (укл. Дубковецька Г.М.). – Тернопіль: Мандрівець, 2010.
|