П`ятниця, 17.05.2024, 08:08
Вітаю Вас Гість | RSS

Каталог статей

Головна » Статті » Хімія

Аналіз роботи за 2010-2011 н.р.

Аналіз роботи методичного обєднання вчителів природничого циклу м. Тернівки в 2010/2011 році 

Реформування загальноосвітніх навчальних закладів відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту» передбачає реалізацію принципів гуманізації, демократизації освіти, методологічну переорієнтацію процесу навчання на розвиток особистості учня, формування його компетенцій.

У реалізації цих завдань важлива роль відводиться вчителю, який формує інтелектуальний потенціал гуманного суспільства. Сучасній школі потрібні вчителі. Які оперативно і творчо реагують на зміни соціального середовища, ефективно відображають у навчанні досягнення науково-технічного прогресу, грамотно спрямовують особистісний розвиток учнів, постійно працюють над удосконаленням педагогічного процесу.

З 2010 року на Дніпропетровщині розпочато роботу над новим науково-методичним проектом «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості».

2010 – 2011 навчальний рік – це підготовчий етап роботи над проблемою. Протягом цього етапу створено «банк інформації», проведена діагностика рівня готовності педагогів до роботи над проблемою, проведено семінари з проблеми креативної освіти.

Так, за планом роботи методичного обєднання вчителів природничого циклу, в серпні 2010 року проведено інструктивно-методичну нараду, на якій керівник методичного обєднання Калугіна Л. І. презентувала програму обласного науково-методичного проекту «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості» та науково-теоретичні аспекти роботи над обласною проблемою 2010 – 2015 років.

В листопаді 2010 року проведено теоретичний семінар на базі СШ № 4 «Креативна педагогічна освіта як визначальна детермінанта розвитку творчої особистості». З презентацією «Складові професійної компетентності педагога. Методичні орієнтири креативної освіти» виступила Богданова В. М., вчитель біології СШ № 4. Вчитель хімії СШ № 4 Калугіна Л. І. розкрила психологічні та соціальні особливості творчих дітей та познайомила з методами діагностики креативності. Вчителем географії СШ № 4 Чехоніною О. М. проведено практикум-тренінг з вчителями природничого циклу «Я у світі креативності».

В листопаді 2010 року делегація у складі методиста відділу освіти         Шемета Л. І., вчителів біології СШ № 4 Богданової В. М. та СШ № 5 Некрашевич Н. М., учнів 10-го класу СШ №4 Сергєєвої Наталії та Курбацького Романа представили відеозвіт про роботу юннатів шкіл міста Тернівки, присвячений 85-й річниці юннатівського руху в Україні, на обласному зльоті.

В січні 2011 року проведено круглий стіл «Побудова освіти партнерства та взаєморозуміння – пріоритетний  принцип освіти сталого розвитку», на якому визначено роль особистості вчителя у сучасному освітньому процесі (доповідач – вчитель біології та хімії СШ № 1 Богомазова Л. І.). Вчитель хімії СШ № 6 Бедарєва О. Б. виступила з доповіддю «Реалізація принципу свободи в освіті – як засада інноваційного розвитку креативної особистості». Про стратегію і тактику  забезпечення успіху кожного учня з власного досвіду поділилися вчитель географії СШ № 7 Бєляєва В. В. та вчитель хімії СШ № 7 Кушка С. В. Також вчителі шкіл № 1, 4, 5, 6, 7 представили власні практичні наробки з даного питання.

В березні 2011 року на базі СШ № 6 проведено практичний семінар «Розвиток творчих можливостей учнів на уроках природничих дисциплін», на якому вчителі біології (Нікітіна Н. І.), хімії (Бедарєва О. Б.), географії (Нікітіна Є. І.) представили калейдоскоп відкритих уроків.

Таким чином, план роботи методичного обєднання вчителів природничого циклу на 2010 – 2011 навчальний рік повністю виконано.

За пропозицією ЮНЕСКО 63-я Генеральна Асамблея ООН об’явила 2011 рік  Міжнародним роком хімії в інтересах освіти сталого розвитку, одним з головних напрямків якого є екологічне виховання з метою підвищення інформативності учнів, громадськості щодо важливості хімії, сприяння забезпеченню широкого доступу до нових знань і діяльності в хімічній галузі. З цією метою у березні 2011 року на базі ДОІППО проводилась обласна науково-практична конференція «Хімія – наше життя, наше майбутнє». Від вчителів   міста Тернівки в роботі конференції брала участь Калугіна Л. І. – керівник методичного обєднання. На виставку учнівських робіт були представлені кращі роботи учнів шкіл. Наше місто презентувало творчі роботи (вірші, малюнки, емблеми та медіасторінки), виконані учнями СШ № 4 та СШ № 5 (вчителі Калугіна Л. І. та Мишкіна С. В.). Роботи учнів цих шкіл відповідали вимогам конкурсу, мали глибокий зміст та були естетично оформлені. На жаль роботи учнів шкіл № 1, 6 та 7 не були відібрані на конкурс через відсутність даних про авторів або як ті, що не відповідали вимогам конкурсу. Це слід взяти до уваги всім вчителям природничого циклу в подальшій роботі в екологічному напрямку.

Творчість вчителя та його майстерність визначається не тільки якістю знань учнів в цілому, а й в роботі з обдарованими дітьми.

В I  етапі Всеукраїнської олімпіади з базових дисциплін взяли участь учні шкіл № 1, 4, 5, 6, 7.

Для участі в II  етапі олімпіад представлено команди шкіл № 1, 4, 5, 6. 7.

За підсумками II етапу олімпіад місця розподілилися так:

              /школа 

предмет                       

1

4

5

6

7

біологія

V

II

I

IV

III

географія

IV

III

I

II

III

хімія

V

II

I

III

IV

В III етапі Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін брали участь команди, до складу яких ввійшли переможці II етапу.

Призові місця у III етапі олімпіади посіли такі учні:

біологія –   Шолохова Анастасія (10 клас СШ № 5) – II місце;

                     Власенко Анатолій ( 8 клас СШ № 5) – III місце.

географія  - Власенко Анатолій ( 8 клас СШ № 5) – II місце;

                     Мінаєва Тетяна (11 клас СШ № 5) - III місце.

Отже, однією з головних ознак якості роботи вчителя є результативність. Тому в 2011 – 2012 навчальному році необхідно звернути особливу увагу на роботу з обдарованими учнями.

В 2010 – 2011 навчальному році учні шкіл міста брали активну участь в інтелектуальному конкурсі «Колосок». Всього учасників - 371, «Золотий колосок» мають - 20 учнів, «Срібний колосок» - 152 учня. Це свідчить про добрі знання учасників конкурсу навчальних предметів природничої галузі.

За результатами атестації – 2010 , вчителям СШ № 4 Богдановій В. М. та Калугіній Л. І. підтверджено категорію «спеціаліст вищої категорії» та встановлено звання «Старший вчитель». Вчителю СШ № 5 Мишкіній С. В. підтверджено категорію «спеціаліст I категорії», вчителю біології СШ № 6 Нікітіній Н. І. встановлено категорію «спеціаліст I категорії».

Станом на 01. 05. 2011 року склад методичного обєднання вчителів природничого циклу такий:

*    категорію «спеціаліст» мають 2 вчителі (12,5 %)

*    категорію «спеціаліст II категорії мають 4 вчителі (25%)

*    категорію «спеціаліст I категорії мають 4 вчителі (25%)

*    категорію «спеціаліст вищої категорії мають 6 вчителів (37,5%)

*    педагогічне звання «Старший вчитель» мають 4 вчителі (25%)

         2011 – 2012 навчальний рік – це II етап роботи над обласним науково-методичним проектом «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості» ї є організаційно-моделюючим. На цьому етапі передбачається наукове обґрунтування моделі креативного освітнього закладу, розробка відповідних проектів на рівні конкретних освітніх установ, координація діяльності у забезпеченні умов для підвищення творчої активності педагогічних кадрів.

         Враховуючи рекомендації ДОІППО, методичне об’єднання вчителів природничого циклу міста Тернівки спрямує свою роботу на аналіз змісту діючих програм та підручників з метою переорієнтації процесу навчання з інформативної форми на розвиток інноваційної особистості, впровадження особистісно зорієнтованого підходу до навчання та підвищення якості оцінювання.

         Вчителям слід здійснювати перехід до діяльнісного підходу через урізноманітнення прийомів, форм, методів навчання, використання нових технологій, посилювати практичну спрямованість змісту навчання, розвивати інтерес учнів до науково-дослідницької та експериментальної роботи на уроках та в позаурочний час.

Категорія: Хімія | Додав: Любов (08.12.2011)
Переглядів: 1850 | Коментарі: 7 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0